• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка логопеда

/Files/images/71.jpg

Мирна Ірина Михайлівна

(логопед)

Стаж роботи - 31 рік. Спеціаліст І категорії.

Логопедія -- наука про порушення розвитку мовлення, його подолання і запобігання йому засобами спеціального корекційного навчання і виховання.
У перекладі з грецької воно означає "виховання мовлення" і є одним із розділів корекційної педагогіки.Предметом логопедії є вивчення закономірностей навчання і вихованяя осіб з порушеннями мовлення і пов"язаними з ними відхиленнями в психічному розвитку. Психологічною основою методик корекції порушення мовлення у дітей є теорія мовлення і мовленнєвої діяльності, що реалізується в її основних видах: слухання, говоріння, читання, письмо.Ці види мовленнєвої діяльності є основними для взаємодії людей у процесі вербального спілкування.

Завдання логопеда в дошкільному навчальному закладі:

1.Створення єдиного корекційно-навчального простору.
2.Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
3.Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.
4.Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень.
/Files/images/68389477.jpg

Розвиток мовлення малят

Дитина не народжується із сформованим мовленням. Оволодіння мовленням – це складний психічний процес. Мовлення починає формуватись лише тоді, коли головний мозок, артикуляційний апарат, слух малюка досягнуть певного рівня.

Але без мовленнєвого оточення дитини ніколи не заговорить. Щоб у неї з’явилось , а в подальшому і правильно розвивалось мовлення, потрібно мовленнєве середовище.

У більшості випадків діти мають досить різноманітне мовленнєве оточення: спілкування з дорослими і однолітками на дитячих майданчиках, в магазинах, поліклініках, дошкільних закладах і т.д. Але для того, щоб у дитини сформувалась граматично, лексично і фонетично правильне мовлення, важливе правильне мовленнєве середовище вдома.

Основним фактором своєчасного формування правильного мовлення у дитини є грамотне і чітке мовлення дорослого оточення: батьків, бабусь, дідусів та інших близьких людей.

Якщо у дитини спостерігається затримка мовленнєвого розвитку, зверніться до лікарів: невропатолога, отоларинголога, стоматолога. При відсутності неврологічних проблем, нормальному фізіологічному слухові, нормально розвинутому артикуляційному апараті займатись мовленнєвим розвитком дітей вдома.

Для формування лексико – граматичних категорій підберіть картинки на теми: «Іграшки», «Овочі», «Фрукти», «Одяг», «Посуд», «Тварини» і т.д. Запропонуйте назвати картинки, якщо дитина не може цього зробити – назвіть самі, а дитина хай покаже ту картинку , яку назве дорослий. Пограйтесь з дітьми у ігри «Магазин», «Зберемо урожай», «Чого не стало», «Один-багато», «Чарівний мішечок», «Одягни ляльку».

До занять по формуванню лексико – граматичних категорій необхідно додати ігри на розвиток дрібної моторики, артикуляційну гімнастику, ігри на розвиток фонематичного слуху.

- Основна складність для батьків – небажання дітей займатись. Не садовіть дитину за стіл! Розмістіться з нею на килимку чи диван. Всі заняття будуть по правилах гри!

- З дітьми, що мають мовленнєві відхилення, займайтесь щодня.

- Не перевтомлюйте малюка! Починайте заняття з 3-5 хвилин, поступово збільшуйте час до 15-20 хвилин.

- Кращий час для занять – ранком після сніданку, чи у другій половині дня після сну.

- Відкладіть заняття, якщо дитина хвора чи погано себе почуває.

- Користуйтесь наочним матеріалом.

- Не вживайте слово «неправильно»! Хваліть навіть за незначні успіхи.

- Не забувайте заохочувати дитину!

- Користуйтесь додаткової літературою.

Приклад заняття на тему «Іграшки»

Мета: Уточнити і активізувати словник по темі: «Іграшки». Учити утворювати пестливі форми іменників. Розвивати дрібну і загальну моторику, логічне мислення.

Хід заняття

1.Збирання матрьошки (чи пірамідки)

2.Дидактичні ігри.

«Чарівний мішечок» - дитина на дотик визначає іграшку і називає її, а потім виймає з мішечка.

«Що змінилось» - для гри потрібні пари іграшок різного розміру (великий і маленький зайчики, м’ячики …). Дорослий показує дитині іграшку. Потім пропонує закрити очі і в цей час велику іграшку міняє на маленьку.

«Назви ласкаво» - для гри потрібні картинки із зображенням овочів різного розміру. Показуємо картинку з великим помідором: «Це помідор, він великий. А як ти назвеш такий же маленький овоч?

3. Динамічна пауза

Раз, два, три, чотири, п’ять ( стискаємо і розтискаємо кулачки)

Вийшов зайчик погулять, ( показуєм пальцями «зайчика»)

Як нам бути, що робити? ( плескаємо в долоньки)

Треба зайчика зловити. ( одна долонька накриває іншу, ховаючи «зайчика»)

4. Робота в альбомі. Дитина розфарбовує олівцями м’яч і м’ячик.

5. Підсумок заняття, оцінка діяльності дитини.

Тему заняття можна закріпить відповідними віршами.

/Files/images/logo-punkt-pic-2.png

Кiлькiсть переглядiв: 53

Коментарi