/Files/images/cz.gif Заходи з цивільного захисту дошкільному навчальному закладі

Згідно зі статтею 3 Конституції України життя і здоров’я людини, честь і гідність, недоторканість і безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення яких держава відповідає перед нею. Безпека людини і навколишнього середовища, їх захищеність від впливу шкідливих техногенних, природних, екологічних і соціальних факторів є неодмінною умовою розвитку суспільства

Основними положеннями Цивільного захисту освітньої галузі

вважається забезпечення її готовності до дій в умовах загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та в умовах можливих терористичних проявів, організоване переведення системи цивільної оборони з мирного на воєнний стан і стійке управління під час виконання завдань цивільної оборони.

Цивільний захист – це система заходів з підготовки до захисту населення , матеріальних та культурних цінностей на території України від небезпеки, що виникає під час проведення військових дій, природних катаклізмів або внаслідок цих дій .

Керівником дошкільного навчального закладу:

  • сформований та затверджений склад штабу цивільного захисту;
  • розроблений план першочергових заходів (реагування) у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій;
  • перевірений стан засобів протипожежного захисту, зв`язку, обладнання та інвентарю, евакуаційні шляхи та виходи, електрообладнання, вентиляцію, опалення, тепломережу закладу;
  • наявність та забезпечена аптечки
  • першої медичної допомоги./Files/images/81.jpg

Заходи з цивільного захисту з працівниками дошкільного закладу:

•опрацьовані «Інструкції з охорони життя і здоров'я дітей»;

•проведений цільовий інструктаж «Дії під час арт-обстрілу та авіа- ударів»

•проведене тренування з відпрацювання дій дітей та працівників у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій;

повторно опрацьований «План евакуації групи при пожежі» та алгоритм дій

Навчальні заходи для дітей:

•заняття та бесіди з ОБЖД ;
•читання та обговорення художніх творів з відповідної теми;
•роботу «Школи безпеки» (гра-евакуація з приміщення дитячого садка);
•тренувальні ігри з дітьми: «Біжіть до мене», «Бігай, гуляй за сигналом лягай»;
•розглядання та обговорення плакатів з цивільної оборони;
•сюжетно - ролева гра «Рятувальники»;
•дитячі малюнки «Правила знай – небезпеку оминай».

Робота з батьками:

- бесіди та консультації;
- папки пересувки:«Тривожна валіза»,«Як поводитись при арт-обстрілі», «Склад медичної аптечки», тощо;
- тематичні стенди та плакати;
- виставка «Банк ідей виживання у надзвичайних ситуаціях»

Відповідно до статті 34 Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» всі категорії населення зобов’язані вивчати основні способи захисту від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, прийоми надання першої медичної допомоги потерпілим, правила користування засобами захисту, а також дотримуватися заходів безпеки.

/Files/images/47c7d1_d56601d02d8148a3ad50b05d38698fc2.png_srz_320_234_85_22_0.50_1.20_0.00_png_srz.png

Поради психолога при поведінці в екстремальній ситуації

Інколи буває, що страх перед терористичним насильством, абсолютно не відповідає реальному ризику піддатися нападу. В результаті з'являється постійне почуття тривоги, яке може у відповідний момент перерости в жах, а він проявиться у фізичній слабкості, нерухомості або панічній втечі.

Такий пригнічений стан утруднює пошук виходу з екстремальної ситуації, викликає почуття безнадійності, веде до відмови від активного опору, і навіть від боротьби за власне життя.

Проаналізуйте свою поведінку в екстремальній ситуації. Можливо, вона характеризується однією з наступних ознак :

Дезорганізація поведінки може проявитися в несподіваній втраті раніше набутих навичок, які, здавалося, були доведені до автоматизму. Деякі люди в звичайних умовах проявляють чудеса володіння різними прийомами самооборони, але в екстремальній ситуації раптом, зовсім забувають про них.

Гальмування дій характеризується тим, що екстремальна ситуація може викликати стан ступора (заціпеніння).

Підвищення швидкості виражається в мобілізації усіх ресурсів організму на подолання екстремальної ситуації. При цьому спостерігається чіткість сприйняття і оцінки того, що відбувається, здійснюються адекватні ситуації дії. Ця форма реагування, звичайно ж, найбажаніша, проте вона з'являється, як правило, тільки за наявності певних навичок і спеціальної підготовки.

Щоб діяти адекватно в екстремальній ситуації, постарайтеся по можливості дотримуватися наступного плану дій :

перш, ніж приймати якесь рішення, проаналізуйте ситуацію, в якій ви опинилися;

спробуйте, наскільки це буде можливо, оцінити людину, супротивну вам, звернувши увагу на її фізичні і психічні дані, її настрій і можливі особливості в поведінці;

приведіть себе в стан, який дозволить вам не лише діяти, але і думати;

визначте тактику своєї поведінки залежно від усього обсягу інформації, що надійшла до вас, і поводьтеся відповідно до неї.

Багато хто допускає одну з двох помилок - переоцінює свої можливості, або сильно їх занижує. І те, і інше робить вас потенційною жертвою.

Отже, необхідно уміти розрізняти небезпеки дійсні і уявні, правильно оцінювати людей і контролювати себе. Нарешті. Сумна порада, але психологічно потрібно бути завжди готовим до застосування насильства, що вже саме по собі є ефективним засобом захисту.

Головне правило - зрозуміти, в яку ситуацію ви потрапили, наскільки реальна загроза фізичного насильства, і чи можна її уникнути.

Кiлькiсть переглядiв: 201

Коментарi